Saturday, January 5, 2008

Andai Ku Tahu ( 1 ) ...

salaam a'laik...

tika saat ini(2.56am) ku duduk bersendirian di depan skrin laptop....terjumpe satu lagu yg "menarik" telinga ku utk mendengarnye....bkn setakat irama dan muzik nye, bahkn isi nye yg begitu menusuk kalbu yg menjd sbb utama halwe telinga ini terpikat utk mendgrnye...ntahle...
selalunye ssh nk terpikat dgr lagu2 yg berirama cmni...sejak kebelakangan nilaaa...dlm waktu cuti asyik shj dgn lagu sejuta harapan by daie nada and permataku by mirwana....

lagu yg "menarik" ini dinyanyikn oleh kump Ungu (band indon agaknye) tp muziknye yg slow dan rancak sedikit....tajuknye Andai Ku Tahu(seperti tajuk post di atas)....

pk2 blk...andaila aku dpt kembali pada masa belakang (sebelum masuk universiti ni) pasti aku akan prepare mental dan fizikal utk mengharunginye dr awal lg....andai aku dpt mengetahui ape yg bkl terjadi pd mase hadapan..nescaye aku akan lebih berhati2 dlm setiap jua tindakan yg aku lakukn....tetapi, aku bukan watak artist seperti dlm cerite HEROES...(slh satu wataknye boleh meramal masa hadapan)...aku adelah manusia yg hanye boleh berfikir pd waktu sekarang...
merancang tindakan yg boleh mengubah diri sendiri..may be family...mayb kwn ...mayb masyarakat...or dlm skop lebih luas, mengubah dunia...

tetapi tubuh bdn ini selalu tidk menikut ape yg dikatekn oleh hati...x tahu nape....mayb slalu sgt wat dosa same ade sedar atau x....aku tahu mayb esok aku still leh bernafas, n aku tahu juge mayb esok merupakn hari terakhir aku menghirup udara yg nyaman ini...wallahualam..
tp andai ku tahu aku masih diberi peluang ini...sudah pasti aku akan menggunakn detik2 yg ade utk memperbaiki diri bg persiapan utk hari yg PASTI....insyaAllah....ameen...

p/s: di bwh ni aku sertakn lirik lagu andai ku tahu.lagunye aku letak kt bwh....semoga dpt dihayati bersame......

Ungu - Andai Ku Tahu
Andai Ku tahu
kapan tiba ajalku
ku akan memohon
tuhan tolong panjangkan umurku

Andai Ku tahu
kapan tiba masaku
ku akan memohon
tuhan jangan kau ambil nyawaku

(Chorus)
aku takut
akan semua dosa2 ku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

Andai Ku tahu
malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku
mengucap kata taubat PadaMu

ampuni aku
dari segala dosa2 ku
ampuni aku
menangis ku bertaubat PadaMu

aku manusia
yg takut neraka
namun aku juga
tak pantas di syurga

Andai Ku tahu
kapan tiba ajalku
izinkan aku
mengucap kata taubat PadaMu

"Ya Allah, akhirilah kehidupanku dgn kesudahan yg baik....dan jgn ya Allah, Kau sesekali akhiri kehiduapan ku dgn kesudahan yg tidak baik"

No comments: